Zwiększone spalanie w 1.9TDI 110KM AHF???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • actchris
    Drive
    • 2014
    • 53

    Zwiększone spalanie w 1.9TDI 110KM AHF???

    Profesjonalnie nałożona szpachla i lakier.
  • majuDJ
    Rider
    • 2012
    • 464

    #2
    Zwiększone spalanie w 1.9TDI 110KM AHF???

    Witam

    Od jakiegoś czas obserwuje, że w mojej Skodzie Octavia 1.9TDI AHF 110KM L&K z 2001r przebieg 315 tys km drastycznie wzrosło spalanie w mieście 1,5 - 2l

    Chodzi mi o spalanie w mieście. Kiedyś jak jechałem z Metra Młociny w Warszawie do ul. Powązkowskiej nawet w dużych korkach to na końcu trasy 6km komputer wskazywał spalanie około 6,3 lub 6,5l/ 100km a teraz nie mogę zejść poniżej 8,0l . Klima wyłączona ciśnienie w oponach wysokie.

    Gdzie szukać przyczyn zwiększonego spalania? Co powoduje, że w silniku 1.9TDI mogło wzrosnąć spalanie? Lejące wtryski, coś z pompą? Proszę o wskazówki co robić, bo jestem laikiem.
    http://www.euromove.pl

    Komentarz

    • rafiki
      RS
      • 2012
      • 15975
      • Superb III (3V3)

      #3
      majuDJ, filtr paliwa, przepływka...nie czujesz żeby auto osłabło?

      Edit:
      Ja raz zatankowałem na Auchan i jakiś syf poszedł do filtra. Spalanie: 446 km - 8,26 l/100 km
      رافال
      Spoty
      Cause freedom is a lonely road

      Komentarz

      • Czarna_LK
        RS
        • 2014
        • 2255
        • Octavia I combi (1U5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        majuDJ, Spróbuj niskim kosztem od wymiany filtra paliwa. Podepnij kompa i zobacz czy nie ma jakiś błędów.
        Gdzie tankowałeś ostatnio?

        [ Dodano: Sob 25 Kwi, 15 14:40 ]
        rafiki, uprzedziłeś mnie
        Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299

        _______
        Piotr

        Komentarz

        • d00lar
          Rider
          • 2014
          • 366

          #5
          no ciężko bez logów coś stwierdzić można tylko z fusów wróżyć ;D
          czipek by me >140 kucy
          OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

          Komentarz

          • majuDJ
            Rider
            • 2012
            • 464

            #6
            Zamieszczone przez rafiki
            majuDJ, filtr paliwa, przepływka...nie czujesz żeby auto osłabło?

            Edit:
            Ja raz zatankowałem na Auchan i jakiś syf poszedł do filtra. Spalanie z jakichś 400 km ponad 8 litrów...

            Tak właśnie czuje, że lekko osłabło, powyżej 160km/h na cyfrobalcie ( 147km/h) nie da się rozpędzić. Filtra pliwa MANN wymieniany jakieś 15 tys km temu. Tankowałem ostatnio na Lukoil.
            http://www.euromove.pl

            Komentarz

            • rafiki
              RS
              • 2012
              • 15975
              • Superb III (3V3)

              #7
              majuDJ, to zmień filtr i zrób logi, bo coś mnie podpowiada, że przepływka się buntuje (znam to z autopsji)
              رافال
              Spoty
              Cause freedom is a lonely road

              Komentarz

              • majuDJ
                Rider
                • 2012
                • 464

                #8
                Zamieszczone przez rafiki
                majuDJ, to zmień filtr i zrób logi, bo coś mnie podpowiada, że przepływka się buntuje (znam to z autopsji)
                We wtorek jadę do mechanika, to każe mu sprawdzić. Bo jestem umówiony na wymianę wszystkich przewodów podciśnienia turbo, bo ostatnio auto zamulało. Mam kazać zrobić logi statyczne czy dynamiczne?
                http://www.euromove.pl

                Komentarz

                • rafiki
                  RS
                  • 2012
                  • 15975
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  majuDJ, dynamiczne 003 (EGR), 008 (przepływka), 011 (ciśnienie doładowania)
                  رافال
                  Spoty
                  Cause freedom is a lonely road

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #10
                    ... i 010 dynamiczne.... i nagrzejcie dobrze auto przed logowaniem
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    • majuDJ
                      Rider
                      • 2012
                      • 464

                      #11
                      Niestety mój mechanik robił diagnostyke ale na postoju i nic nie wykrył. Kąt wtrysku - ok, przpływomierz - ok. Mówi, że jakby był filtr paliwa zapchany to samochód byłby zamulony. Chyba muszę się wybrać do Pana Roberta z Mińska Mazowieckiego
                      http://www.euromove.pl

                      Komentarz

                      • przemik
                        RS
                        • 2012
                        • 1610

                        #12
                        Przepływomierz OK... :wink: wykrył to na postoju ?....Fajna ta diagnostyka...
                        Przemek
                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                        Komentarz

                        • majuDJ
                          Rider
                          • 2012
                          • 464

                          #13
                          Przejechałem ostatnio w trasie prawie 350km i śr. spalanie na koniec było zadowalające 4,9l/100km przy włączonej klimie, 4 pasażerach plus bagażach. Paliwo Shell V-Power diesel za 5,34zł/l

                          W druga stronę na trasie Stalowa Wola - Warszawa ok 240km udało mi się osiągnąć 4,6l/100km, 4 pasażerów, bagaże, włączona klima.

                          Jedynie co dalej mega dużo pali do póki się dobrze nie rozgrzeje.
                          Dystans 15km po wioskach i średnia na koniec 7,6l na 100km, pomimo, że już od 8-9km był silnik w pełni rozgrzany. Dawniej taki dystans kończył się z średnią z 1- 1,5l mniejszą.

                          Strasznie dużo pali na postoju na zimnym. 0,9l/h wecześniej nawet jak był zimny to na postoju paliwł 0,6l/h. Jazda w korkach i miedzy światłami to nadal duże spalanie. Chyba, że komputer zwariował i te wskazania są błędy - ale nie myślę.
                          Odpalam silnik i widzę --- śr/100km i po kilku sekudnach zaczyna sie od 48l/100 i spade stopniowo ale dosyć wolno, wystarczy stanąć na światłach i spalanie zamiast spadać to rośnie co 1sekunde o 0,1l np z 8,2l i rośnie do póki nie ruszę. Wcześniej przed tym dużym spalaniem nigdy tak spalanie szybko nie rosło na światłach.

                          Jutro późnym wieczorem mam nadzieję, że na tetach wszystko się okaże co jest nie tak.
                          http://www.euromove.pl

                          Komentarz

                          • d00lar
                            Rider
                            • 2014
                            • 366

                            #14
                            0.9 na postoju z włączoną klimą jest ok
                            ewent przez pierwsze pare minut aż silnik niema z 30-40stopni
                            bez klimy 0.6 gdzieś powinno być
                            czipek by me >140 kucy
                            OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                            Komentarz

                            • soberowy
                              Drive
                              • 2014
                              • 65
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                              • AZV 2.0 TDI 140 KM

                              #15
                              U mnie jak ruszam to również schodzę z ponad 50 litrów ale powoli sobie spada. Kiedy silnik jest włączony na postoju to rośnie cały czas średnia, po kilku minutach potrafi nabić z 6.0 nawet na ponad 7L, ale uważałem, że to normalne

                              Po zrobieniu turbo i wyczyszczeniu EGR spadło spalanie, teraz mam średnie ok 5.5-5.6L wcześniej miałem ok 6.3-6.5L

                              Komentarz

                              • majuDJ
                                Rider
                                • 2012
                                • 464

                                #16
                                Diagnostyka zrobiona, auto ma kilka rzeczy do zrobienia. Spalanie jednak jest ok i raczej bylem tylko chyba za bardzo przewrazliwiony.
                                http://www.euromove.pl

                                Komentarz

                                Pracuję...